مدیریت و کنترل بیابان

بیابانزدایی+مقالات بیابان زدایی+روش های مبارزه با بیابان زایی+مدل های پژوهشی+معرفی کتاب+جزوات بیابان+همه چیز در مورد بیابان

مدیریت و کنترل بیابان

بیابانزدایی+مقالات بیابان زدایی+روش های مبارزه با بیابان زایی+مدل های پژوهشی+معرفی کتاب+جزوات بیابان+همه چیز در مورد بیابان

مهمترین و وسیع ترین بیابان ها در دنیا (نام+وسعت+موقعیت)

در این پست مهمترین و وسیع ترین بیابان های دنیا که هر یک موقعیت و شرایط خاص خود را دارد آورده شده است. این بیابان ها به ترتیب وسعت می باشند و در کنار نام بیابان وسعت آن  هم (کیلومتر مربع) آورده شده است. توضیحات بیابان ها هم تا حدودی گویای شرایط آنها می باشند. در ادامه سعی می شود هر یک به تفضیل شرح داده شوند. بزودی...


برای این موضوع ادامه مطلب را مشاهده فرمائید...


 

 


۱ . صحرای بزرگ آفریقا، آفریقای شمالی (۹۱۰۰۰۰۰کیلومتر مربع)


صحرای بزرگ آفریقا بدون شک بزرگترین بیابان دنیاست.در قسمت شمالی آفریقا قرار دارد و از دریای سرخ تا دریای مدیترانه کشیده شده است.این صحرا تقریبا به بزرگی قاره ی آمریکاست.


۲ . صحرای عرب، جنوب غربی آسیا (۲۳۳۰۰۰۰کیلومتر مربع)


صحرای عرب دومین صحرای بزرگ دنیا پس ازصحرای بزرگ آفریقاست.این صحرا بین دره ی نیل و دریای سرخ کشیده شده است.این صحرا تقریبا جمعیت کمی دارد و ساکنانش کنار چاه ها و چشمه ها زندگی میکنند.امروزه بیشتر قسمت های آن قابل دسترسی است و به خاطر منابع نفت و مواد خام معروف است.


۳ . گبی، آفریقای مرکزی (۱۲۹۵۰۰۰کیلومتر مربع)


چین و مغولستان صاحب بزرگترین بیابان آسیا هستند.صحرای گبی بین چین شمالی و مغولستان جنوبی کشیده شده است.این بیابان پنجمین بیابان بزرگ دنیاست.


۴ . کالاهاری، جنوب قاره ی آفریقا (۹۰۰هزار کیلومترمربع)


صحرای کالاهاری آفریقا را مشخص میکند و بزرگترین بیابان در آفریقاست.این صحرا تا محدوده ی جنوبی آفریقا کشیده شده است.این صحرا هم خشک و هم نیمه خشک است و بیشتر قسمت های نامیبیا و محدوده هایی از بوتسوانا و آفریقای جنوبی را پوشانده است.دراین بیابان بعد از فصلهای بارانی پهنه های بزرگی از چراگاه های خوب پدید میاید،بنابراین صحرای کالاهاری را نمیتوان یک بیابان واقعی درنظر گرفت و در آن گونه هایی از گیاهان و حیوانات زندگی میکنند.دراین صحرا مقدار باران کمی به حدود ۷۶تا۱۹۰میلی متر در سال می بارد.


۵ . پاتاگونیا، آرژانتین/شیلی (۶۷۳هزار کیلومتر)


صحرای پاتاگونیا(استپ پاتاگونیایی) بزرگترین صحرا در تمام محدوده ی آمریکا وهفتمین در جهان است.این صحرا بین آرژانتین وشیلی گسترده شده است ولی قسمت بهتر آن در آرژانتین قرار دارد.در شرق آن اقیانوس اطلس و در غرب آن کوه های آند قرار دارند.دمای آن به ندرت از ۱۲درجه بالاتر میرود و معمولا ۳درجه است.دراین صحرا ۷ماه زمستان و ۵ماه تابستان است.


۶ . صحرای گریت ویکتوریا، استرالیا (۶۴۷هزار کیلومتر مربع)


صحرای گریت ویکتوریا در ایالت استرالیای جنوبی و غربی واقع شده است.این صحرای بایر و خشک از تعداد زیادی دریاچه های نمک و تپه های کوچک ماسه ای تشکیل شده است.تخمین زده میشود که این صحرا مساحتی بیش از ۶۴۷هزار کیلومتر مربع را پوشانده باشد.این صحرا توسط نولاربورپلین جنوبی از اقیانوس جنوبی جدا شده است.


۷ . بیابان سوریه، خاورمیانه (۵۲۰هزار کیلومتر مربع)


این صحرا یکی از بزرگترین صحراهاست که در خاورمیانه قرار دارد وشامل سرزمینی بزرگ است  که به کشو%D

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.